Poradna pro cizince

telefon – poradenství: 731 433 139
email: poradna@dchp.charita.cz

Mgr. Klára Zachová, vedoucí Poradny pro cizince                                            
mobil: 731 433 096, email: klara.zachova@dchp.charita.cz
 

KONTAKTY NA PRACOVNÍKY PORADNY

Adresa: Cukrovarská 16, 301 00 Plzeň  

Otevírací hodiny:                    
Pondělí:   8:00 - 12:00, pro objednané 13:00 - 15:00  
Úterý:       8:00 - 12:00, 13:00 - 14:00                                                                                                                
Středa:     8:00 - 12:00, pro objednané 13:00 - 19:00
Čtvrtek:    8:00 - 12:00, 13:00 - 14:00
Pátek:       8:00 - 13:00

Adresa: Jagellonská 9, 301 00 Plzeň (Oddělení pobytu cizinců OAMP MV ČR v Plzni)
 
Otevírací hodiny:    
Pondělí:  8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00                                                                                                      
Středa:    8:00 - 12:00, 13:00 - 16:00

                                                                                

Naše služby podporuje Ministerstvo vnitra ČR, Plzeňský kraj, město Plzeň a Městský obvod Plzeň 3.

 Ministerstvo vnitra ČR         Plzeňský kraj               logo_Plzen_pomahajici              ÚMO3               

Poslání služeb

Posláním Poradny pro cizince je přispívat k integraci cizinců v ČR – informovat je o jejich právech a povinnostech, pomáhat jim nalézat řešení jejich problémů, které nedokáží řešit vlastními silami a z vlastních zdrojů. Napomáháme také k vytváření pozitivních vztahů mezi cizinci a většinovou společností.

Cíle služeb

Obecným cílem všech činností služby je předávat klientům spolehlivé informace, pomáhat jim sociálně se začlenit do většinové společnosti, přispívat k přístupnějšímu, spravedlivějšímu společenskému prostředí.

Komu je poradna určena?

Cílová skupina uživatelů služeb: imigranti a azylanti 

  • cizinci a uprchlíci
  • rodinní příslušníci cizinců a uprchlíků
  • čeští občané s vazbou na cizince  

Kde, kdy a jak nás můžete vyhledat?

Kontaktovat nás můžete dopisem, emailem, telefonicky, nebo nejlépe osobně přímo v poradně. Osobní návštěva kanceláře je v rámci otevíracích hodin možná bez předchozí domluvy. Abyste však předešli případnému čekání, doporučujeme se předem telefonicky objednat.

Jakou formou jsou naše služby poskytovány:

  • ambulantní (přímo v poradně)
  • terénní (v domácím prostředí uživatele, doprovody a jazykové asistence na úřady a jiné veřejné instituce)

Kapacita služeb:

  •  okamžitá kapacita - ambulantní forma (dle pracovní doby pracovišť) - 2 klienti
  • okamžitá kapacita - terénní forma - 2 klienti

S jakými dotazy se na nás můžete obracet:

Informace týkající se života v České republice, například:

  • problematika povolení k pobytu, dočasné ochrany, mezinárodní ochrany, občanství ČR
  • zaměstnání (hledání zaměstnání, pracovněprávní otázky…)
  • bydlení (hledání bydlení, jednání s ubytovatelem, pronajímatelem…)
  • vzdělání (nalezení školy, jednání se školou, uznání kvalifikace v ČR, kurzy českého jazyka…)
  • sociální zabezpečení (problematika sociálních dávek, důchodů…)
  • zdravotní péče (problematika zdravotního pojištění, hledání lékaře nebo zdravotnického zařízení…)
  • právní poradenství (pomoc se sepsáním odvolání, žalob, soudních podání atp.)

 Jaké poskytujeme služby:

  • poskytování informací
  • pomoc s vyřizováním administrativních záležitostí (vyplnění formulářů, sepsání životopisu, porozumění dokumentům…)
  • doprovody a asistence při jednání s úřady a jinými institucemi
  • zprostředkování překladatelských, tlumočnických a dalších služeb
  • zprostředkování materiální pomoci v odůvodněných případech

Zásady poskytovaných služeb: 

  • Individuální přístup
    Služba vychází z individuálních potřeb klientů, podporuje uplatňování jejich vlastní vůle, cílů a představ, vede k převzetí zodpovědnosti za vlastní život a k rozvoji jejich samostatnosti a sociálnímu začleňování. Klient má právo vyjádřit svoje postoje a názory a znát zpětnou vazbu pracovníka služby.
  • Podpora aktivního přístupu
    Pracovníci služby podporují samostatnost a aktivní přístup klienta v řešení vlastní situace, jeho nezávislost a soběstačnost. 
  • Rovný přístup ke všem osobám z cílové skupiny bez rozdílu.
  • Respekt k rozhodnutím klienta
    Klientovi poskytneme veškeré potřebné informace k rozhodnutí, ale konečné rozhodnutí činí výhradně on.
  • Anonymita a diskrétnost služby
    Klient může využívat službu anonymně, pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí, je možné využít telefonický kontakt nebo kontakt emailem.

Odmítnutí zájemce o službu:

Kritéria pro neposkytnutí služby – pracovník poradny může zájemce odmítnout pouze ze zákonných důvodů, a to pokud: 

  • neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb, (tj. zájemce nespadá do žádné z cílových skupin poradny, příp. jeho nepříznivou situaci nelze řešit činnostmi poskytovanými poradnou) 
  • nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá, 
  • osobě byla vypovězena smlouva v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy  

Možné důvody ukončení uzavřené smlouvy jsou: 

  • uplynutím sjednané doby (vypršení smlouvy na dobu určitou)
  • splněním – s klientem je naplněn cíl spolupráce a další cíle vztažené k činnostem služby již klient nemá 
  • dohodou – služba i klient se dohodnou na ukončení poskytování služby 
  • výpověď – ze strany klienta kdykoliv bez udání důvodu (služba akceptuje ústní formu i formu prostého emailu), ze strany služby pouze při porušování pravidel spolupráce klientem
  • úmrtím klienta – pokud se pracovník dozví o úmrtí klienta (např. od jeho blízké osoby), ukončí evidenci případu  
  • zánikem služby 

GDPR

Více informací ZDE.

ua