Poradna pro cizince
telefon – poradenství: 731 433 139
email: poradna@dchp.charita.cz
KONTAKTY NA PRACOVNÍKY PORADNY
Adresa: Cukrovarská 16, 301 00 Plzeň
Otevírací hodiny:
Pondělí: 8:00 - 12:00, pro objednané 13:00 - 15:00
Úterý: 8:00 - 12:00, 13:00 - 14:00
Středa: 8:00 - 12:00, pro objednané 13:00 - 19:00
Čtvrtek: 8:00 - 12:00, 13:00 - 14:00
Pátek: 8:00 - 13:00
Naše služby podporuje Ministerstvo vnitra ČR, Plzeňský kraj, město Plzeň a Městský obvod Plzeň 3.
Poslání služeb
Posláním Poradny pro cizince je přispívat k integraci cizinců v ČR – informovat je o jejich právech a povinnostech, pomáhat jim nalézat řešení jejich problémů, které nedokáží řešit vlastními silami a z vlastních zdrojů. Napomáháme také k vytváření pozitivních vztahů mezi cizinci a většinovou společností.
Cíle služeb
Obecným cílem všech činností služby je předávat klientům spolehlivé informace, pomáhat jim sociálně se začlenit do většinové společnosti, přispívat k přístupnějšímu, spravedlivějšímu společenskému prostředí.
Komu je poradna určena?
Cílová skupina uživatelů služeb: imigranti a azylanti
-
cizinci a uprchlíci
-
rodinní příslušníci cizinců a uprchlíků
-
čeští občané s vazbou na cizince
Kde, kdy a jak nás můžete vyhledat?
Kontaktovat nás můžete dopisem, emailem, telefonicky, nebo nejlépe osobně přímo v poradně. Osobní návštěva kanceláře je v rámci otevíracích hodin možná bez předchozí domluvy. Abyste však předešli případnému čekání, doporučujeme se předem telefonicky objednat.
Jakou formou jsou naše služby poskytovány:
- ambulantní (přímo v poradně)
- terénní (v domácím prostředí uživatele, doprovody a jazykové asistence na úřady a jiné veřejné instituce)
Kapacita služeb:
- okamžitá kapacita - ambulantní forma (dle pracovní doby pracovišť) - 2 klienti
- okamžitá kapacita - terénní forma - 2 klienti
S jakými dotazy se na nás můžete obracet:
Informace týkající se života v České republice, například:
- problematika povolení k pobytu, dočasné ochrany, mezinárodní ochrany, občanství ČR
- zaměstnání (hledání zaměstnání, pracovněprávní otázky…)
- bydlení (hledání bydlení, jednání s ubytovatelem, pronajímatelem…)
- vzdělání (nalezení školy, jednání se školou, uznání kvalifikace v ČR, kurzy českého jazyka…)
- sociální zabezpečení (problematika sociálních dávek, důchodů…)
- zdravotní péče (problematika zdravotního pojištění, hledání lékaře nebo zdravotnického zařízení…)
- právní poradenství (pomoc se sepsáním odvolání, žalob, soudních podání atp.)
Jaké poskytujeme služby:
- poskytování informací
- pomoc s vyřizováním administrativních záležitostí (vyplnění formulářů, sepsání životopisu, porozumění dokumentům…)
- doprovody a asistence při jednání s úřady a jinými institucemi
- zprostředkování překladatelských, tlumočnických a dalších služeb
- zprostředkování materiální pomoci v odůvodněných případech
Zásady poskytovaných služeb:
- Individuální přístup
Služba vychází z individuálních potřeb klientů, podporuje uplatňování jejich vlastní vůle, cílů a představ, vede k převzetí zodpovědnosti za vlastní život a k rozvoji jejich samostatnosti a sociálnímu začleňování. Klient má právo vyjádřit svoje postoje a názory a znát zpětnou vazbu pracovníka služby. - Podpora aktivního přístupu
Pracovníci služby podporují samostatnost a aktivní přístup klienta v řešení vlastní situace, jeho nezávislost a soběstačnost. - Rovný přístup ke všem osobám z cílové skupiny bez rozdílu.
- Respekt k rozhodnutím klienta
Klientovi poskytneme veškeré potřebné informace k rozhodnutí, ale konečné rozhodnutí činí výhradně on. - Anonymita a diskrétnost služby
Klient může využívat službu anonymně, pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí, je možné využít telefonický kontakt nebo kontakt emailem.
Odmítnutí zájemce o službu:
Kritéria pro neposkytnutí služby – pracovník poradny může zájemce odmítnout pouze ze zákonných důvodů, a to pokud:
- neposkytuje sociální službu, o kterou osoba žádá, a to i s ohledem na vymezení okruhu osob v registru poskytovatelů sociálních služeb, (tj. zájemce nespadá do žádné z cílových skupin poradny, příp. jeho nepříznivou situaci nelze řešit činnostmi poskytovanými poradnou)
- nemá dostatečnou kapacitu k poskytnutí sociální služby, o kterou osoba žádá,
- osobě byla vypovězena smlouva v době kratší než 6 měsíců před touto žádostí z důvodu porušování povinností vyplývajících ze smlouvy
Možné důvody ukončení uzavřené smlouvy jsou:
- uplynutím sjednané doby (vypršení smlouvy na dobu určitou)
- splněním – s klientem je naplněn cíl spolupráce a další cíle vztažené k činnostem služby již klient nemá
- dohodou – služba i klient se dohodnou na ukončení poskytování služby
- výpověď – ze strany klienta kdykoliv bez udání důvodu (služba akceptuje ústní formu i formu prostého emailu), ze strany služby pouze při porušování pravidel spolupráce klientem
- úmrtím klienta – pokud se pracovník dozví o úmrtí klienta (např. od jeho blízké osoby), ukončí evidenci případu
- zánikem služby
GDPR
Více informací ZDE.